Administratie uitbesteden: 10 redenen voor jou
06 maart 2024 
4 min. leestijd

Administratie uitbesteden: 10 redenen voor jou

Je administratie uitbesteden klinkt als een verademing, want het kost je elke week veel tijd. Ingewikkelde boekhoudprogramma’s maken het werk er niet leuker op.

Als ondernemer werk je hard, dan wil je wel weten hoe je er financieel voor staat. Daarvoor heb je een actueel overzicht in de cijfers van je onderneming nodig. Maar als je de boekhouding uitbesteedt raak je de grip al snel kwijt.

Je papieren liggen ergens bij een boekhouder. Deze boekt alles voor je in en stuurt je vervolgens een dikke rekening. Als je iets wilt weten over je cijfers zal je er langs moeten, of telefonisch contact opnemen. Vaak op momenten dat het jou niet uitkomt.

Zelf doen is een optie, maar kost je veel tijd. Tijd die je beter kunt besteden aan de dingen waar jij goed in bent.

Je boekhouding uitbesteden, zoals jij dat wilt

Gelukkig kan het ook anders. Op een manier waarop je optimaal gebruikmaakt van de kennis en ervaring van je boekhouder en met volledig inzicht in je cijfers. Altijd en overal.
Door je boekhouding slim uit te besteden hoef je zelf nooit meer iets in te boeken, maar heb je wel altijd een actueel overzicht, en weet je hoe jouw bedrijf ervoor staat.

De 10 grootste voordelen van je boekhouding en financiële administratie uitbesteden als ondernemer zijn:

Boekhouding uitbesteden

1. Nooit meer zelf je boekhouding doen

Door je boekhouding en financiële administratie uit te besteden hoef jij nooit meer uren achter elkaar bonnetjes en rekeningen in een ingewikkeld en omslachtig systeem in te voeren. Je levert eenvoudig je financiële stukken aan door deze te scannen, uploaden en mailen. Of gebruik Dropbox, GoogleDrive of de handige app op je smartphone.

Dit werkt snel en eenvoudig, waarna jij weer door kan met de belangrijke zaken in je business.

2. Weg met die stapels papier en ordners

Heb jij nog een kast vol ordners waarin je de administratie van de afgelopen jaren hebt opgeborgen? Zoek je een bepaalde factuur, dan ben je wel even bezig. Een papieren archief is niet praktisch en ook niet veilig. Stel je voor dat er brand komt, wat dan?

Ook je niet financiële stukken kan je hier kwijt, zoals de oprichtingsakte, een kopie van je paspoort, polissen, huurcontracten, personeelscontracten en nog veel meer. Zo ben je nooit meer iets kwijt en heb je alles binnen handbereik, in de cloud.

Moderne ondernemers kiezen voor een moderne boekhouding. Hierin worden alle stukken veilig en overzichtelijk opgeslagen in een digitaal archief. Dit archief is altijd toegankelijk via je computer of de handige app op je smartphone.

Boekhouding

3. Optimaal gebruikmaken van de kennis van je boekhouder

Doordat je optimaal en dagelijks inzicht hebt in je boekhouding kan je in gesprekken met je boekhouder direct samen vooruit kijken. En de tijd volledig benutten voor zijn of haar adviezen.

Tussentijds hebben jullie beide de beschikking over dezelfde informatie in het financiële dashboard. Doordat je eventuele vragen direct bij het betreffende document kunt plaatsen ontstaat er nooit meer een miscommunicatie.

4. Nooit meer wachten op je boekhouder

Wanneer je de boekhouding uitbesteed aan een boekhouder lever je eens in de zoveel tijd je papieren aan. Dan moet je wachten tot je boekhouder deze heeft verwerkt. In de tussentijd heb je dus geen inzicht in je financiële situatie.

Daar heb je met onze online boekhouding geen last meer van. Alle stukken die je aanlevert worden binnen 48 uur verwerkt, zo is je overzicht altijd actueel.

5. Volledig automatische boekhouding

Hoeveel tijd ben jij normaal kwijt aan het controleren van betalingen bij je bank? Het matchen van dat ene kassabonnetje met de mutaties op je afschriften.

Wij zorgen dat je boekhouding zoveel mogelijk wordt geautomatiseerd. Het systeem is gekoppeld aan je bank en herkent binnenkomende verkoopfacturen en uitgaande inkoopfacturen, deze worden volledig automatisch verwerkt, daar komt geen handwerk meer aan te pas.
Denk je eens in hoeveel tijd je dit scheelt.

6. Altijd en overal inzicht

Als ondernemer wil je snel kunnen handelen als er zich een mooie kans voordoet. Maar je wilt je beslissing wel baseren op feiten en kloppende cijfers. Daarom is een actueel inzicht in je financiële situatie onmisbaar.

Doordat je regelmatig de facturen en bonnen doorstuurt heb je direct de beschikking over betrouwbare en bruikbare stuurinformatie, in je persoonlijke dashboard.
Doordat het systeem direct melding geeft als er iets niet klopt loop je niet meer achter de feiten aan. Je ziet direct waar eventuele problemen of verbeterpunten zich bevinden.

Uitbesteden boekhouding

7. Je volledige boekhouding op één plek

Niet meer uren zoeken naar dat ene bonnetje of die factuur. Je vindt nu je complete financiële administratie op één centrale plek.
In het goed beveiligde digitale archief worden al je facturen en bonnen netjes en overzichtelijk bewaard. Je beschikt over de mogelijkheid om online te factureren, je projectadministratie bij te houden en je uren te registreren.

Even een factuur opzoeken is zo gedaan. Nog niet betaald? Stuur eenvoudig een herinnering. En heb je een vraag voor je boekhouder? Ook die stel je snel via je persoonlijke dashboard.

8. Altijd een kloppende boekhouding

Ons online boekhoudsysteem controleert alle ingevoerde documenten. Daardoor worden dubbele boekingen snel herkent. Ook openstaande facturen worden gemeld, zodat je actie kunt ondernemen. Je krijgt op deze manier je geld sneller binnen.

9. Koppel al je externe systemen

Veel bedrijven hebben tegenwoordig een webshop. Maar ook daar hangt weer een aparte administratie achter. Normaal leverde je dat extra, handmatig werk op om deze orders en mutaties in je boekhouding te verwerken.

Veel van deze webshops, kassasystemen en CRM zijn te koppelen met het financiële dashboard. Zo kan het systeem ook deze mutaties automatisch inlezen en verwerken. Dat scheelt je veel werk.

10. Deze boekhouder gaat nooit op vakantie, en is nooit ziek

Het overgrote deel van de administratieve handelingen wordt volledig automatisch uitgevoerd, hier is geen medewerker of boekhouder meer voor nodig. Jouw financiële dashboard is hierdoor altijd up-to-date. 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Wij noemen dit “Ondernemen met het Excellent gevoel”, want als ondernemer wil jij je niet druk maken over je financiën.
Meer weten over het uitbesteden van je boekhouding? Wij helpen je graag met jouw financiële administratie.

Over de schrijver
Zonder schroom kunnen wij zeggen dat wij trots zijn op dit bedrijf. Na een kwarteeuw mogen wij ons zelfs een prijswinnend bureau noemen. Excellent Finance is al ruim 25 jaar dé specialist in financiële dienstverlening. Wij gaan voor onze klanten door het vuur.Onze missie is zoveel mogelijk mensen financiële rust en vrijheid te laten ervaren. Omdat wij geloven dat financiële rust de kwaliteit van je gezondheid, relaties en prestaties verbetert. Dit doen wij op basis van onze vier kernwaarden: respect, proactief, simpel en 9+ ervaring. Onze kernactiviteiten zijn toegespitst op financiële planningen voor particulieren, ondernemers en bedrijven: hypotheken, verzekeringen, pensioenen, boekhouding, belasting, scheidingsbemiddeling en aankoopmakelaardij. Excellent Finance is door RiFD verkozen tot beste onafhankelijk hypotheekadvies kantoor 2020 van Nederland en in 2022 heeft Excellent Finance van het Financieel Dagblad een FD Gazelle Award ontvangen. Hiermee behoort zij tot de 685 snelst groeiende bedrijven van Nederland.